Оцінка методом 360 градусів

Оцінка методом 360 градусів

Оцінка методом «360 градусів» — є ефективним інструментом для отримання інформації щодо співробітника та компанії в цілому. В рамках цього методу шляхом опитування оточення тестованого співробітника відбувається виявлення ступеня його відповідності займаній посаді. Під оточенням в даному випадку розуміються колеги, керівники і клієнти співробітника. Вибір людини, який буде аналізувати результати такої оцінки, залежить від мети проведення даного методу.

Оцінка персоналу методом 360 градусів дозволяє порівняти оцінки, які співробітник вказав під час самооцінки, з результатами, зафіксованими його оточенням, і зробити необхідні висновки щодо своїх сильних якостей і зон розвитку, а також отримати різнобічні думки про свою роботу.
Дані, доступні після проведення цього заходу, може також використовувати керівник співробітника: за результатами опитування він бачить зведену інформацію щодо свого підлеглого, на основі якої може запропонувати йому індивідуальний план розвитку (PDP).

Етапи проведення методу «360 градусів»

  1. Підготовка. На цьому етапі відбувається складання або вибір опитувальника, визначається оточення співробітника, яке бере участь в дослідженні.
  2. Введення. Консультування учасників з поясненням цілей і методики дослідження.
  3. Опитування учасників, визначення результатів і складання звіту по проведеним заходу.
  4. Здійснення зворотного зв’язку тим співробітникам, які брали участь в дослідженні. На цьому етапі важливо присутність досвідченого експерта, який може забезпечити високу ефективність процесу зворотного зв’язку при його проведенні.

Чому «360 градусів»?

Метод оцінки «360 градусів» має істотні переваги в порівнянні з іншими інструментами оцінки:

  • Метод дає можливість отримати об’єктивну оцінку, тому що враховує думки широкого кола учасників.
  • Економічність методу, заснована на можливості його проведення без залучення сторонніх фахівців.
  • Рівноправність учасників дослідження. В ході проведення методу як керівник, так і підлеглий мають можливість висловити свою думку про роботу один одного.
  • Свобода вираження поглядів, заснована на «режимі» анонімності.

Важливо мати на увазі деякі особливості методу «360 градусів»:

  • Даний інструмент не застосуємо в питаннях, що стосуються переведення співробітника, збільшення його заробітної плати або звільнення.
  • При проведенні методу не враховуються високі результати роботи співробітника (розглядаються компетенції).
  • Метод дає лише актуальну на момент дослідження оцінку.
  • Самооцінка співробітника може вплинути на результат дослідження.
  • Ці особливості можна нівелювати, якщо поєднати використання методу «360 градусів» з іншими інструментами оцінки, наприклад, ассесмент-центрами, інтерв’ю, спостереженням, проходженням тестів здібностей.

Ефективність застосування методу «360 градусів» буде гарантована у випадках, якщо:

  • компанія підтримує демократичний стиль в роботі;
  • практикується командне виконання роботи в компанії;
  • більша частина кадрового складу має хороший стаж роботи в компанії;
  • корпоративна культура в компанії знаходиться на високому рівні;
  • у колективі компанії панує сприятливий клімат.

Оцінка «360 градусів» від компанії SHL

Компанія SHL пропонує свою розробку — опитувальник «360 градусів», що дозволяє провести оцінку як окремого співробітника, так і всього колективу компанії. Результати опитування допоможуть визначити ті варіанти розвитку кадрів з урахуванням компетенцій, які в подальшому можуть підвищити ефективність роботи всієї організації.

Для проведення опитування з використанням методу «360 градусів» ви можете вибрати найбільш дієвий для вас варіант:

  • самостійне виконання в режимі он-лайн (з використанням системи SHLTOOLS),
  • організувати дослідження із залученням фахівців SHL.
Сопутствующие услуги


Ирина Галушко. Начальник отдела подбора и развития персонала "АО "Мерседес-Бенц РУС"

"АО "Мерседес-Бенц РУС" благодарит компанию SHL Russia за успешное сотрудничество в области оценки персонала.
Рекомендуем компанию SHL Russia как надежного и высокопрофессионального партнера."