Універсальні моделі компетенцій SHL і метод прямих атрибутів

Для моделювання компетенцій можуть застосовуватися картки з універсальними моделями компетенцій. Їх використання дозволяє «настроїти» одну з універсальних моделей компетенцій, що застосовуються SHL Ukraine, під цілі й завдання конкретної клієнтської компанії. Таке налаштування проводиться консультантами SHL Ukraine спільно з менеджерами клієнтської компанії методом поетапного сортування карток з компетенціями.

Нижче наведені основні використовувані моделі компетенцій.
Модель UCF (Universal Competency Framework) — це вичерпний конструктор, за допомогою якого можна ефективно описати ключову поведінку, що визначає досягнення успішного результату для будь-яких робіт і організацій. Модель складається з трьох ієрархічних рівнів, які становлять основу для профілювання компетенцій:

  1. 8 факторів — представляють спільні категорії поведінки.
  2. 20 вимірювань — забезпечують деталізованіший опис поведінки.
  3. 112 компонентів — це високодеталізований опис компетенцій відповідно до кожного з 20 вимірювань.

Модель IMC (Inventory of Management Competencies) — модель компетенцій, призначена для середнього менеджменту та досвідчених професіоналів, характеризує посаду працівника за напрямками:

  1. Якості керівника (4 компетенції).
  2. Професійні якості (4 компетенції).
  3. Підприємницькі якості (4 компетенції).
  4. Особисті якості (4 компетенції).

Модель CC (Customer Contact) — модель компетенцій, призначена для менеджерів і фахівців, що займаються обслуговуванням клієнтів:

  1. Взаємодія з людьми (5 компетенцій).
  2. Робота з інформацією (4 компетенції).
  3. Ставлення до роботи (3 компетенції).
  4. Особиста включеність (4 компетенції).

Модель WSC (Work Styles Competency) — модель компетенцій, призначена для персоналу робочих спеціальностей:

  1. Робота з людьми (3 компетенції).
  2. Робота з інформацією (4 компетенції).
  3. Особистісні якості (4 компетенції).
  4. Професійні якості (5 компетенцій).

Модель PMC (Perspectives on Management Competencies) — модель компетенцій, призначена для цілей розвитку менеджерів і досвідчених професіоналів по шести областям:

  1. Лідерство (5 компетенцій).
  2. Міжособистісні компетенції (8 компетенцій).
  3. Аналітичні компетенції (7 компетенцій).
  4. Розуміння бізнесу (6 компетенцій).
  5. Динамізм (7 компетенцій).
  6. Операційні компетенції (3 компетенції).

Модель DDA (Director’s Development Audit) — модель компетенцій, призначена для вищих менеджерів і керівників:

  1. Стратегія (7 компетенцій).
  2. Корпоративна культура (5 компетенцій).
  3. Управління людьми (5 компетенцій).
  4. Оперативне управління (6 компетенцій).
Слiдкуйте за новинами та подiями HR-спiлноти!