Універсальні моделі компетенцій SHL і метод прямих атрибутів
Для моделювання компетенцій можуть застосовуватися картки з універсальними моделями компетенцій. Їх використання дозволяє «настроїти» одну з універсальних моделей компетенцій, що застосовуються SHL Ukraine, під цілі й завдання конкретної клієнтської компанії. Таке налаштування проводиться консультантами SHL Ukraine спільно з менеджерами клієнтської компанії методом поетапного сортування карток з компетенціями.
Нижче наведені основні використовувані моделі компетенцій.
Модель UCF (Universal Competency Framework) — це вичерпний конструктор, за допомогою якого можна ефективно описати ключову поведінку, що визначає досягнення успішного результату для будь-яких робіт і організацій. Модель складається з трьох ієрархічних рівнів, які становлять основу для профілювання компетенцій:
- 8 факторів — представляють спільні категорії поведінки.
- 20 вимірювань — забезпечують деталізованіший опис поведінки.
- 112 компонентів — це високодеталізований опис компетенцій відповідно до кожного з 20 вимірювань.
Модель IMC (Inventory of Management Competencies) — модель компетенцій, призначена для середнього менеджменту та досвідчених професіоналів, характеризує посаду працівника за напрямками:
- Якості керівника (4 компетенції).
- Професійні якості (4 компетенції).
- Підприємницькі якості (4 компетенції).
- Особисті якості (4 компетенції).
Модель CC (Customer Contact) — модель компетенцій, призначена для менеджерів і фахівців, що займаються обслуговуванням клієнтів:
- Взаємодія з людьми (5 компетенцій).
- Робота з інформацією (4 компетенції).
- Ставлення до роботи (3 компетенції).
- Особиста включеність (4 компетенції).
Модель WSC (Work Styles Competency) — модель компетенцій, призначена для персоналу робочих спеціальностей:
- Робота з людьми (3 компетенції).
- Робота з інформацією (4 компетенції).
- Особистісні якості (4 компетенції).
- Професійні якості (5 компетенцій).
Модель PMC (Perspectives on Management Competencies) — модель компетенцій, призначена для цілей розвитку менеджерів і досвідчених професіоналів по шести областям:
- Лідерство (5 компетенцій).
- Міжособистісні компетенції (8 компетенцій).
- Аналітичні компетенції (7 компетенцій).
- Розуміння бізнесу (6 компетенцій).
- Динамізм (7 компетенцій).
- Операційні компетенції (3 компетенції).
Модель DDA (Director’s Development Audit) — модель компетенцій, призначена для вищих менеджерів і керівників:
- Стратегія (7 компетенцій).
- Корпоративна культура (5 компетенцій).
- Управління людьми (5 компетенцій).
- Оперативне управління (6 компетенцій).