Оцінка 360 градусів. Підходи до успішного впровадження
Оцінка 360 градусів — оптимальне рішення для збору даних про співробітника і про компанії в цілому. Під час застосування методу «360 градусів» кожен учасник проводить самооцінку, і може порівняти своє бачення з оцінкою колег, підлеглих, керівника, у деяких компаніях навіть клієнтів (за потребою). Для департаменту персоналу і для керівництва результати оцінки дають можливість зрозуміти:
- сильні сторони та зони розвитку працівників,
- виявити джерела потенційних міжособистісних конфліктів,
- побудувати стратегію розвитку і навчання персоналу,
- виявити майбутніх лідерів,
- підвищити рівень мотивації та залученості працівників
При впровадженні культури зворотного зв'язку компаніям доводиться розв'язувати нетривіальну задачу. Вони можуть з’ясувати, що працівники схильні надавати один одному лише позитивний зворотний зв'язок і це обмежує можливості для розвитку і дає неправильне розуміння поточної ситуації.
За нашим досвідом успішних кейсів впровадження оцінки 360 градусів результати будуть надійними та точними, якщо компанія змогла:
- створити високий рівень довіри (респонденти не бояться давати як позитивний, так і розвивальний зворотний зв'язок)
- покласти в основу дослідження чітку структуру (продумати модель компетенцій для оцінки, обрати саме ті категорії оцінювачів, що допоможуть отримати цінну для компанії інформацію)
Для розв'язання першого питання замало просто пояснити співробітникам, що опитування проводиться анонімно. Як правило більш релевантний зворотний зв'язок компанія починає отримувати на другому або третьому запуску оцінки, коли працівники на власному досвіді переконалися, що чесний зворотний зв'язок про, наприклад, поведінку керівника не має особисто для них негативних наслідків. Часто залучення консалтингових компаній і проведення оцінки 360 градусів на незалежних платформах пришвидшує цей процес, тому що працівники впевнені в нейтральності та незаангажованості консалтингових партнерів.
Модель компетенцій також важливо обрати зважено. Багато компаній мають власну модель компетенцій і наймають та розвивають співробітників за нею. На онлайн платформі TalentCentral наші клієнти мають можливість створення опитувальника за власною моделлю із внесенням в систему поведінкових індикаторів
Іноді може бути корисним скористатися іншими моделями, як, наприклад:
- UCF (Universal Competency Framework)
Універсальна модель компетенцій SHL - підходить для всіх рівнів персоналу, від виконавців до топменеджерів
- IMC (Inventory of Management Competencies)
Модель управлінських компетенцій SHL - підходить для різних рівнів управління, від молодшого менеджменту і вище
- Корпоративне лідерство
Модель управлінських компетенцій SHL, побудована на сучасних дослідженнях про мережеве лідерство
При проведенні оцінки методом «360 градусів на платформі SHL наші клієнти отримують додаткові переваги:
- Зручність: ми надаємо інтегральне і надійне онлайн-рішення, яке не потребує встановлення додаткового ПЗ
- Глибокий аналіз: застосування універсальних моделей компетенцій UCF і IMC дає можливість використовувати результати спільно з даними з опитувальника OPQ
- Адаптивність: платформа дозволяє використовувати власну корпоративну модель компетенцій і власні розроблені для оцінки запитання
- Чіткість розуміння даних: широкий діапазон доступних звітів, які надають глибоку, детальну і структуровану оцінку і додатково забезпечують легку інтерпретацію результатів
Дізнайтеся більше про те як зворотний зв'язок методом 360 може допомогти вашій організації>>
Автор: Владлена Пластун — старший консультант SHL Україна, допомагає організаціям впроваджувати оцінку персоналу та будувати роботу з талантами


